mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDanas40
mod_vvisit_counterJučer69
mod_vvisit_counterOva sedmica227
mod_vvisit_counterProšla sedmica462
mod_vvisit_counterOvaj mjesec1457
mod_vvisit_counterProšli mjesec1905
mod_vvisit_counterSvi88982

Online (20 minutes ago): 5
Your IP: 54.167.10.244
Now: 2014-10-23 11:42
Home Novo iz Dervente
       Ovo je nekadašnja željeznička stanica u Derventi. U ovoj zgradi bila je smještena i prva direkcija željeznica za Bosnu i Hercegovinu. Mnogim dervenćanima ona je još uvijek u bliskom sjećanju. Nekima po tome to što je bila, nekima je u sjećanju ostala kafana koja je nosila ime "Tri lipe" nekima kao Željeznički auto saobraćaj "ŽAS",  nekima što je bila dugo u ruševnom stanju, što je bio i navodno jedan od razloga da ona bude srušena. Sramotno je to što nikome nije palo na pamet da se ona može i obnoviti i da svjedoči budućim naraštajima  o svome posotojanju i tako dalje. Photo Slide Show prikazuje  njeno posotojanje, rušenje i jednu lipu koja se čudom oporavila i nastvila da živi u svoj stogodišnji život. Međutim nikome nije jasno zbog čega i po čijem naređenju je morala biti srušena jula mjeseca 2002. godine. Rušenje je započeto jednog petka u kasne popodnevne sate i već u nedjelju do prvog sumraka tu više nije bilo ni jednog elementa koji bi ukazivao da je nekada ovdje bila neka građevina. Sve je poravnato, i tu se danas nalazi gola ledina. 
 
      Prva pruga u Bosni i Hercegovini puštena je u saobraćaj 24. 12. 1872. godine. Bila je to pruga normalnog kolosjeka od Banja Luke do Dobrljina (101,6 km) izgaređena kao dio Carigradske magistrale koja je, prema planovima Otomanskog carstva, trebala da poveže Carigrad sa Bečom. Međutim, to se nikada neće dogoditi zbog raspada i pada dugotrajne Otomanske imperije.
 
      Poslije Brlinskog kongresa (1878) godine Austrougarska je okupirala Bosnu i Hercegovinu i odmah započela intenzivnu gradnju pruga. Austrougarske okupacione trupe gradile su pruge na liniji svog prodora u Bosnu i Hercegovinu, da bi osigurali snabdijevanje svojih trupa. Već u septembru 1878. godine započeta je izgradnja pruge uzanog kolosjeka od Bos. Broda do Sarajeva. Desetog septembra 1878. godine u Derventi je osnovana i prva direkcija željeznica za Bosnu i Hercegovinu, pod nazivom: "Direkcija Carskih i Kraljevskih Bosanskih željeznica". Prvi direktor je bio austrougarski major - inženjer Jochan Tomaschek. Osoblje direkcije sačinjavalo je sedam austrougarskih oficira i vojnih činovnika, 30 civilnih činovnika iz Austrougarske i veći broj drugog osoblja - isključivo stranaca. Pomoćno osoblje su bili domaći radnici, koji će radeći na pruzi decenijama osiguravati svoju radnu i porodičnu egzistenciju.
 
      Vojna uprava je naredila da dionica pruge od Bos. Broda do Dervente mora biti završena za dva mjeseca. Iz Rumunije, gdje je završavana pruga uzanog kolosjeka Temišvar - Oršava, prebačene su lokomotive i raspoloživi vagoni, vlasništvo firme "Hiegel i Siegel", koja će graditi pruge u Bosni i Hercegovini. Ta okolnost odredila je budući karakter bosanskohecegovačkih pruga, a to su bile pruge uzanog kolosjeka 0,76 m. Prugu za Derventu je gradilo 40 inženjera i oko 4.000 radnika uglavnom domaćih, a trasa je imala nekoliko teških tačaka. Nije bilo vremena za izradu bilo kakvih studija i elaborata. U prvoj fazi izgrađene pruge stepen tehničke ispravnosti je bio na najmanjem mogućem tehničkom nivou i jedva je zadovoljavao minimum za bezbjedno odvijanje saobraćaja. Sve ove okolnosti imale su za posljedicu da su u prvim danima saobraćaja vozna vremena bila veoma duga pa je voz od Dervente do Doboja vozio skoro nepuna četiri sata. Godine 1886. Direkcija željeznica preseljava se iz Dervente u Sarajevo. Nakon 80 godina svog postojanja pruga od Dervente do Bosnaskog Broda je  01. 05. 1967. godine prestala sa svojim radom. Ovo je bio silan udarac za stanovništvo Dervente i Broda, jer su mnogi ostali bez svoje egzistencije. Tadašnje  vlasti su pokušale ovo stanje smiriti tako što su mnogima osiguravali prekvalifikacije i druga zanimanja, ali zaista se bilo teško naviknuti na nešto s čim si se rodio  i odrastao, a da toga više nema. 
 
********************************************
Više slika o 162. derventskom vašaru imate   ovdje
******************************************** 
Ljetni susreti u Derventi 2012. godine
Više slika o ljetnim susretima u Derventi imate       ovdje